fredag 13 maj 2011

Nu vet han vad som kan hända fredagen den 13e!

Alla de större barnen på dagis hade pratat om att det var fredagen den 13e idag. Inte trodde jag att barn brydde sig om det, men vi föräldrar tutar väl i våra ungar en massa skit. För ni tror väl inte att det förekommer mer otur eller olyckor den här dagen jämfört med andra dagar!? :)



När vi hämtade Jacob hade den hänt en olycka. Han hade fått erfara vad dagen kunde orsaka. Kompisen hade cyklat med Jacob och de hade vält. Han hade åkt med huvudet före ner i backen och katastrofen var ett faktum. Pannan var uppskrapad och det gjorde ajaj. Han hade blivit rädd när han såg sig själv i spegeln så fröknarna hade fått gömma pannan under kepsen ;)
Vi får väl se om det förblir rött eller om det blir någon annan trevlig färg under morgondagen.

4 kommentarer:

  1. Stackars liten! Fredagen den 13:e ska man akta sig för. :) Själv satt jag på flyget från Kreta då, men kan inte säga att jag var speciellt orolig. :) Allt bra med er? Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen! Vad roligt att höra ifrån dig. Hoppas ni haft en bra resa! Här hemma är det fullt ös som vanligt. Konstant mycket att göra :) Hur går det för dig då? Blir det nåt pluggande?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag pluggar på! :) Men snart slutar terminen och då kommer jag tillbaka till PSA igen, över sommaren. Så då ses vi! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! :) Du är välkommen...

    SvaraRadera