onsdag 4 maj 2011

Tantan har rätt!

Jacob ville till lekplatsen idag på förmiddagen och vi tog en snabb tur till närmsta ställe i bostadsområdet. På väg dit ser jag att någon rastar sin hund där och hinner tänka både det ena och det andra. Finns det inte bättre ställen liksom!?
När vi närmar oss hör vi henne prata med någon på balkongen mitt emot men hinner inte uppfatta vad de pysslar med förrän vi väl är där. Det var värsta pajkastningen mellan den yngre hundägaren och en äldre dam. Damen menade på att det inte var lämpligt att rasta sin hund på lekplatsen där barn sitter och leker och dagis fikar i gräset.
Hunden var lössläppt och sprang och kissade och bajsade. Den yngre kvinnan ansåg sig ha full rätt till detta och det började hagla hot och mindre lämpade ordval för Jacobs små öron.
Tillsist sa hon till damen att det fanns ingen skylt som sa att hon inte fick ha sin hund där och gick. Samtidigt när hon kom på betryggat avstånd för motattack skrek hon över hela området "HÅLL KÄFTEN KÄRRINGJÄVEL"
Ehh där stod vi i mitten och låtsades vara osynliga. Barnrumpor! Men jag vill hålla med damen på andra våningen att man kanske inte behöver rasta sin hund mitt på lekplatsen där små barn leker. Skäms på dig!
Vad jag förstod på tanten som började prata med oss efteråt var detta nu ett ärende för kommunen. Hon skulle kämpa för barnen och dagisgrupperna som brukade vara där. Hundägaren bor tydligen inte i anslutning till lekplatsen utan går ena ärendet dit för att hennes hund ska få göra sina behov. Enligt damen är hon "stammis" och det var inte första gången det utbröt krig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar