tisdag 3 maj 2011

Man kan bli irriterad för mindre!!!

Så var det det där med att parkera... Vad är folks problem? Är det svårt att uppfatta parkeringsrutan eller är alla bara så förbannat bekväma och har slutat bry sig?

Att handla på Willys på Pantarholmen vid 16:30 är lönlöst. När du kör förbi skymtar du 3 parkeringar och svänger in. Yes, tänker du... (brukar vara fullt). Du ser snabbt att bil efter bil har parkerat utanför rutan eller snett som fan och de tre lediga parkeringarna är genast mopperutor. *suck*
Idag när jag skulle handla var saken densamma (igen!), men jag fick en "normal" parkering som dessutom var extra stor då båda bilarna vid sidan om mig parkerat käpp rätt åt h____te.
När jag kom ut från affären kvarten senare fick jag en chock. En stor jäkla SUV hade parkerat på min högersida. Vad ska vi säga, typ diagonalt. Han/hon hade backat in sin bil och kommit liiiiite lite lite snett. Så jäkla snett att jag inte ens kunde få in Jacob via bakdörren på bilen! Jag fick krypa in via den andra bakdörren och slussa honom över till barnstolen. Normalt? Knappast!
Dessutom fick jag backa ut och in två gånger för att över huvud taget få ut min egen bil från den från början perfekta rutan. Vad ska man säga!? Suck!

Kan du inte pakrera som normalt folk och tänker handla på Willys på Pantarholmen så lämna bilen hemma och ta bussen! Det är en stark uppmaning, annars tipsar jag lapplisan. Puckon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar