måndag 23 maj 2011

Oj oj oj vad dyrt det blev

Idag stack jag från jobbet redan vid tjugo i tre. Lyx! Jag hade en hel del ärenden att fixa i stan så det var lika bra att ta itu med det när Tommy ändå var hemma med Jacob.
Första anhalt var hos Polisen. Eftersom resan till Paris numera är bokad och klar behöver jag ett nytt pass. Mitt gamla gick ut för 2 år sedan och införskaffades när jag var 19!! Jag ser ut som kriget och är sååå lättad över att äntligen kunna visa upp mitt pass igen :)
Det komiska med detta besök var att jag kikade på dörren om de hade öppet. Vid en snabbtitt såg det okej ut. Verkade ha öppet till 19. Gick in och konstaterade att det inte var så mycket folk. Superskönt då jag blivit varnad att det alltid är sjukt mycket folk där på måndagar.
Tog min nummerlapp och väntade på min tur. En efter en lämnade och sedan var det min tur. In och ta en bild och lämna fingeravtryck och sedan var det klappat och klart. Polisen framför mig frågade kollegan om hon låst. Jag reflekterade inte så mycket över det då jag inte fattade vad de pratade om. När jag skulle gå konstaterade jag att det BARA var jag kvar! Dörrarna var låsta och stället ekade tomt. När jag gick ut tog jag mig en extra titt på öppetskylten och såg att de visst stängde 15, dvs ca 1 minut efter att jag gick in. Det kallar jag flyt!

Efter att ha fixat passet blev det bokning av klipptid följt av införskaffning av present samt lite enklare shopping. Eller ja, enklare var tanken men det blev snordyrt! Skulle "bara" hitta ett par somriga byxor till mig själv. Det blev två! Blev även ett linne, kläder till Jacob och 2 par skor.

By the way, Skoshoppen stänger igen på Kronan och har 30% rabatt på allt till ordinarie pris! Det var en salig röra när jag var där, men det fanns en hel del kvar. Införskaffade mig ett par vanliga slit och släng sandaler från Ecco och ett par vardagliga men lite finare sandaler från Ten Points. Blev väl ungefär 500kr billigare mot ordinarie pris. Jag behövde verkligen nya skor och nya byxor så jag är supernöjd med eftermiddagen. Fattig men nöjd! Tur det är löning snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar