tisdag 15 maj 2012

Kasst, skit, hatar...måste sjukskriva mig i morgon

Kompade två timmar idag för att hinna med att klippa mig och fylla i slingorna. Snart sommar ju. Nu efteråt är jag inte lika nöjd. Ser för jävlig ut. Skäms. Behöver sjukskriva mig ett par veckor tills det ser bättre ut. Blä.
Jag har ju gaaaaaanska mycket hår och det gör ju att de knappt hinner sätta i slingorna färdigt innan de första ska ur igen. På grund av detta har en del slingor en tendens att bli nästan vita. Det beror väl även på att jag inte slingat håret så många gånger tidigare och det bleks direkt.
Något jag inte reagerade för när jag satt där i stolen var att hon valde bort att fylla i slingorna i nacken eftersom detta hår inte syns så mycket ändå. Problemet är bara det (som jag upptäckt nu) att det visst syns...om slingorna varit där...eftersom jag alltid har håret uppsatt. Så förbannad på mig själv att jag inte tänkte på detta, men man litar ju på att de vet bäst.
Första gången jag slingade håret för sisådär 10-15 år sedan, blev jag så missnöjd att jag inte slingade håret igen förrän förra året. Nu sitter jag här med samma känsla igen och funderar allvarligt på att ha nedsläppt hår i morgon på jobbet :( Det har inte hänt de senaste typ 5-10 åren eller nåt. Minst! Jag skäms. Jag har ångest. Ska aldrig slinga håret igen.

2 kommentarer:

  1. Men du måste ju gå tillbaka och klaga. Dom får helt enkelt slinga dig i nacken också. Man ska inte alltid vara så svensk och sitta tyst och nöjd.

    SvaraRadera
  2. Min frissa säger alltid att vi är välkomna tillbaka inom en vecka om vi inte är nöjda.
    Sedan är det ju oftast så att man själv tycker att man ser för j-klig ut men att andra tycker att det är snyggt. Glömmer aldrig när jag blev ljusare och bara avskydde det och alla tyckte att jag klädde så bra i det. Man vänjer sig annars får man använda solhatt hela sommaren:-)

    SvaraRadera