söndag 20 maj 2012

På väg till jobbet...

Är nu på väg till jobbet...igen. Har förvisso inte jobbat över de senaste tre veckorna. Man orkar helt enkelt inte. Känner mig omotiverad. Övertiden hänger över en hela tiden. Visst är den frivillig, men går vi inte in blir den tillsist beordrad. Dessutom tråkigt att alltid mötas av ett berg varje måndag. Jag brukar tycka det är rätt skönt att jobba över. Lugnet som infinner sig saknas helt i veckorna. Tystheten. Energin. Effektiviteten. Innan lockade åtminstone pengarna, men nu...nä...jag värdesätter så mycket annat högre. Man orkar som sagt inte vecka ut och vecka in med samma situation. Jag väntar på ett agerande, men det har inte kommit än... Ibland undrar man. Vad pågår på andra sidan?
Men men, ett sista ryck nu innan sommaren. Snart kommer första delen av semester och då ska jag njuta av mina två helt arbetsfria veckor.

Bjuder på en skön låt så här på morgonkvisten. Kanske dystert innehåll, men skön låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar