måndag 15 juli 2013

Söker efter motivationen igen

Träningen halkade som sagt efter rejält efter våra två semesterveckor i Turkiet i början på juni. Varför ska det vara så svårt att återgå till det normala efter att man brutit sina rutiner? Någon som har ett klokt svar?

Jag har bara gjort något enstaka träningspass på över en månad! Innan semestern tränade jag 3-4 gånger i veckan. Idag fick jag iaf ett spontant ryck och snörade på mig skorna. 23 grader och strålande sol kändes som bästa motivation idag. Jag gillar träna i värme.
Jag gick ut relativt lugnt då jag visste att det skulle bli jobbigt. Jag försökte hålla ett jämt tempo på ca 6 min/km. Ofta har jag svårt att hålla igen första kilometern och springer för snabbt för mitt eget bästa. Sedan är det som att gå in i en vägg.

Jag hade goda tankar idag och kände mig stark. Planerade en runda att springa som inte var allt för lång och gav mig iväg. 300 meter senare kände jag mig inte lika positiv längre. Fy fan vad jobbigt. Totalt otränad när det kommer till kondition. Jag fick slita hårt och säga till mig själv att fortsätta springa flera gånger. Den lille negaativa gubben på axeln vill gärna sänka en i tid och otid.
 
Jag lyckades hålla 6 min/km de två första kilometrarna, sedan tappade jag till 7 min/km. Men men...bättre att springa sakta än att inte springa alls.

Nej, detta var bara början på en ny resa. Dags att ta tag i träningen igen. Funderar på ett cobrapass på CWC i Lyckeby i morgon. Någon som är sugen på att följa med?

1 kommentar:

  1. Heja, heja! Jag följer gärna med en annan dag. Kan inte imorgon... Behöver också komma igång efter två veckors uppehåll. Sandra

    SvaraRadera