fredag 6 januari 2012

Bästa rean kommer i januari



Blev lite mer träningsgrejor inköpta idag. Var på Stadium och insåg att de hade halva REA-priset. Sånt tycker jag om :) Snygg tunn zip-/luvtröja i träningsvariant 74kr (ord.pris 299kr), tunn svart v-ringad träningströja 39kr (ord.pris 149kr), en handduk för svettiga träningspass 24kr (ord.pris 79kr) och sen en vattenflaska och en sport-BH som dock inte var på rea. Som hittat, eller vad skulle ni säga?
Nu saknas bara skorna. Får ta en tur till Team Sportia på lördag.

Som ni säkert märkt hittar man numera bästa rean i januari och inte direkt efter julafton. Mellandagsrean har snart spelat ut sin roll. Själv tycker jag det är väldigt lite rea i mellandagarna (!). Detta har gjort att jag inte längre går dit. Dessutom har affärerna börjat sin rea redan innan jul vilket också spelar ut mellandagsrean. Hörde något om att julförsäljningen inte varit alls lika bra i år som föregående år. Detta har gjort att rean knackat på dörren tidigare för att affärerna skulle kunna rädda sina försäljningssiffror. Inte så konstigt tycker jag. Visst, det är säkert en ekonomisk fråga för en hel del familjer, men det finns nog också en hel del baktanke. Rean kommer ju sen, så varför köpa nu. Visst har man nån gång (eller många gånger) känt sig lurad och besviken när samma grejor man köpt innan jul kostar 25-70% mindre efter jul!

Så varför inte skrota mellandagsrean och bara ha kvar rean i januari? Då är det ju ändå dags för butikerna att rensa ut vintersortimentet... Bättre en stor rea tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar