torsdag 5 januari 2012

Jag är så velig

Var och kollade på en lägenhet på Bergåsa idag. En 4a. 130 kvadrat. Lägenheten är jättefin, men jag är så velig om det är ett "ja, jag vill flytta in" eller om det är ett "nja, fin men inte för mig".

+ Bra läge
+ Stora golvytor
+ Bra storlek på sov- och vardagsrum och bra planerad för våra behov

+ Fräsch och i bra skick
+ Lekplats utanför dörren
+ Egen uteplats med möjlighet att grilla

- Ligger ett dagis på nedanvåningen
- Delar "trädgård" med dagis (även ett plus då det det är som en hel lekplats för Jacob)
- Litet badrum
- Inga möjligheter till garage
- Köket känns lite mörkt/gammalt (enda rummet)

Vi ska kika på en lägenhet i Nättraby i morgon också. Den vet jag att vi vill ha. Den är klockren, MEN vi är på plats 8 och jag vet att mer eller mindre alla 7 framför oss också vill ha den. Fördelen med Bergåsa är närheten till jobbet och till stan samt de 35 extra kvadratmeterna. Fördelen med Nättraby är att det är mycket mysigare och känns mer som ett radhus.

Agggrrr, jag blir knäpp. Jag har tröttnat på allt lägenhetstittande... Man blir inte klokare.
Bergåsa ligger bra och har perfekt vardagsrum för att vi ska få plats med både soffa och matsalsbord. Men, så många men... Jag vet varken ut eller in. Antar att det inte är rätt då kanske.

4 kommentarer:

  1. Om det är en lägenhet på Bergsgatan som har ett dagis under sig så är det vårat dagis och då skulle jag inte rekomendera att flytta in. Dels så är hyresvärden helt kass och sen får man bara dels gården när dagis inte är öppet och det är dagisets saker allting. Du får gärna ringa om du undrar något. Lycka till i letandet.

    SvaraRadera
  2. Det har nog skett ett byte av hyresvärd för detta par som hade visningen idag sa att de köpt huset i april i år. De verkade trevliga och bra, men vad vet jag...det kanske de inte är!? :S
    De sa att utegården inte tillhörde huset utan var allmän plats och att den fick disponeras av både dagis och de som bodde i lägenheten. Hmm... Nu undrar man ju vad som gäller. Har iofs mailat förfrågan om just detta så får se vad de svarar.
    Jag uppskattar all info för det är ganska avgörande att man får reda på vad som gäller innan man eventuellt tackar ja! Så tack Sandra...
    Nu lutar det iofs åt att vi kanske inte tar den ändå, men beslutet är inte 100 taget än. Plus att vi vet inte ens om vi får möjlighet att hyra den...
    Gillar när du med flera tipsar oss om både bra och dåligt som vi bloggar om!!

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit byte av hyresvärd. Innan var det Forell som hade det och nu är det ett privat par. Dom är helt usla. Vi har bara haft dispyter sen de tog över. Så sent som förra månaden så hotade vi med att pant sätta hyran till länsstyrelsen om de inte fixade en sak som vi varit på de om. Denna sak är en så viktig sak som att ventilationen inte fungerar överhuvudtaget. Sen har det varit fukt i våra väggar. Nu vet jag ju inte hur det ser ut på övervåningen. Först när vi hotade med utebliven hyra och hade dragit in advokat fick de tummen ur.
    Angående gården så har vi i vårt avtal att det är vi som hyr den. Det är också så att det som är på gården tillhör oss på dagiset.
    De som bor där nu har missbrukat detta och ställt ut deras saker på gården, vilket det också har blivit problem runt. Att gården skulle vara allmän plats är helt befängt då det är husets tomt.
    Jag vet att det har varit mycket bråk med de som hyr ovanför dagiset. På det senaste mötet på dagis så togs det upp att det var problem med en barnfamilj som bor ovanför.
    Bara av nyfikenhet, sa de varför de skulle flytta?
    Jag önskar er all lycka i ert lägenhetsletade, men avråder starkt från att hyra just denna lägenhet då jag har insikt i hur det sköts.

    SvaraRadera
  4. Ja det känns ju inte som ett ställe man vill bo på eller en strid man vill ge sig in i. Så tack, vi kommer inte titta mer på detta ställe.
    Jag vet inte varför han ska flytta som bor där nu. Vi blev runtvisade av de som äger huset.
    Tråkigt att ni har problem på dagiset :(

    SvaraRadera