onsdag 4 januari 2012

Nyanmäld till motionssquash på nybörjarnivå

Bild lånad från http://link.rmit.edu.au/squash.html

Jag har länge funderat på när jag ska börja träna, vad jag ska träna och med vem. Alla känner väl till det där motiga berget man ska kliva över varje gång man ska träna. När man tagit sig i kragen finns det tusen anledningar att inte gå, men när man väl är där är det hur kul som helst.

Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja träna. Inte gå till gym. Inga motionspass. Ingen spinning. Inget sånt alls.
Jag har helt enkelt bestämt mig för att testa squash. Tror det kan bli riktigt kul. Bra motion utan att det är "bara" träning - om ni förstår vad jag menar.
Det börjar den 16 januari så nu ska jag ut och leta skor. Är inte personen med mest träningskläder kan jag säga. Får utöka garderoben nu.

Är det någon som är sugen på att hänga med så gärna. Finns några platser kvar. Är som sagt en nybörjargrupp där bland annat jag ALDRIG pysslat med sånt här innan. Dessutom är min kondition NOLL och har varit så i måååånga år. Så känn inte att ni inte kan och det blir en anledning att inte förlja med - jag kan inte heller!

Måndagar 18:15-19:15 inne i stan. Man får låna racket. Pågår fram tills sommaren, typ 18 gånger eller nåt åt det hållet.
Sugen? Kommer bli skitkul! Häng med! Hör av dig om du vill ha mailadress för att anmäla dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar