söndag 20 januari 2013

Familjekontroll i morgon

Det är många som undrar hur det är med Jacob nu för tiden. Jodå, det är mycket bättre. Han har varit feberfri i två dagar och idag har vi faktiskt märkt att aptiten kommit tillbaka allt mer och att energinivån ökat dramatiskt. Dock är han fortfarande väldigt svullen i öronen och hör väldigt dåligt.
Det går framåt i alla fall. Ja åtminstone om vi bara pratar Jacob. (återkommer till detta längre ned)

Idag var jag och Jacob ute och hämtade lite frisk luft. Det är näst intill första gången på 1,5 vecka för Jacob. Vi passerade Borgmästarfjärden och såg att det låg fin is i eftermiddagssolen. Många var ute och åkte skridskor. Själv tillhör jag kategorin som INTE kan åka och som har enorm respekt för is. Jag litar inte helt på den... Idag tog jag mig i kragen och testade den med Jacob. Han har aldrig stått på en is förut och blev skinande glad. Med de rosiga kinderna (-6 grader) klev han ut på isen. Han sprang, kröp, rullade och njöt.




Ja, Jacob är ju på bättringsvägen som sagt, men övriga familjen banar det ut för. Idag blev det väldigt påtagligt att jag och Tommy fått en dust av något. Både jag och Tommy har ont i halsen. Ingen är dock förkyld. Status är att Tommy ligger däckad i feber och halsont. Vi misstänker halsfluss, men har inte fått det bekräftat ännu. Själv har jag också ont i halsen, men jag mår inte dåligt. Jag har ingen feber eller känner mig påverkad på annat sätt än en mild men klassisk halsflusshals. Dvs svullen, öm och lite grötig.
Så... I morgon 8:00 kommer vi åka till vårdcentralen för att testa oss alla tre. Vem vet, Jacob kanske också har eller har haft halsfluss!? Lika bra att få domen direkt. Tanken var att vi skulle kollat oss redan idag, men hela svenska befolkningen verkade ju vara sjuk så det var svårt nog att ens hamna i sjukvårdsupplysningens kö. Så, i morgon blir det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar