söndag 27 januari 2013

Starke Adolf i bassängen

I eftermiddag har vi varit på badhuset allihop. Det var vi och hela Karlskrona kändes det som :)
Jag insåg att det var väääääldigt länge sedan jag var där med Jacob. Han bottnar ju hela vägen ut på det "djupa" nu (!). Med marginal dessutom... När jag var med senast kunde han bara gå halva vägen innan han tyckte det blev för mycket vatten.
Här visar han upp sina uppblåsbara muskler. Detta var strax innan stängning. Därav ser bassängen tom ut (men det var den inte).

 
Jag passade på att simma några längder i den stora bassängen, men gav upp redan efter fyra då det fanns en hel del vuxna osmidiga simmare där. Hur svårt är det att inse att man simmar i ena riktningen på ena banan och i andra riktningen på den andra!? Alla borde ju haja galoppen liksom. Men nej! Inte! Här frisimmade tvåstycken fram och tillbaka precis hur de ville, dvs på en och samma sida. Det blev ganska svårt för alla andra då folk tvingades simma 3-4 i bredd och dessutom slalom. Nej, tack. Inget sånt för mig. Ska jag simma vill jag simma. Inte träna slalom.
 
Simning är dock ganska jobbigt, även om man bara simmar bröstsim. När man var yngre skulle man ju simma en kilometer utan vila. Helst snabbt också. Nu skulle jag nog sjunka som en sten redan efter ett par hundra meter hehe... Simning är en jäkligt bra träningsform. Någon som är sugen på att haka på och simma nångång ibland? Tror det skulle göra susen för alla kroppens muskler samt för konditionen :)

2 kommentarer:

  1. Mycket nyttigt för både kroppen och flåset. Gick en tid i stan men p g a vad du ovan beskrev gav jag upp den trängseln. Lite bättre i Rödeby men där är det så sent på kvällen att jag är i koma innan de öppnar.

    SvaraRadera
  2. Beror ju på arbetstiderna, men morgonsimmet i Rödeby är toppen:)
    Tisdagar 6.15-7.30
    En härlig start på dagen!
    // Tina

    SvaraRadera