onsdag 16 januari 2013

Vårdcentralen

Idag ringde jag vårdcentralen för att checka statusen på Jacob samt få utskrivet ett sjukintyg då han varit sjuk en vecka nu. Jag tycker att han kändes stabilare ikväll, men vågar inte hoppas då det svänger snabbt.
Igår var total katastrof. Dagtid är han okej, men på eftermiddagarna och kvällarna/nätterna så spårar det ur. Hans feber kommer tillbaka, humöret blir instabilt, han har ont i öronen, han blir rädd för allt, han blir orolig, kan inte sova och mår allmänt dåligt. I går höll vi på fram tills 2 på natten innan vi fick han att sova mer än 30 minuter i streck. Kan säga att man är inte människa när klockan ringer 4,5 timme senare och man ska gå till jobbet.
Men men, vad ska man göra...
Idag har det som sagt varit stabilare. Jag tycker att förkylningen börjat dämpa sig en aning. Han är fortfarande inte bra, men jag tror han mår sämst av att inte äta. Han äter väldigt begränsat och har gjort så i en vecka nu. Idag har han ätit lite grand fram tills lunch och efter det...tja...mer eller mindre ingenting. Han är hungrig och mår dåligt på grund av detta. Han vill äta men vet inte vad. Vi har gett honom helt fria händer och vi har gett förslag, men inget passar. Härrom dagen sa han till mig (efter låååånga diskussioner om vad han kunde tänka sig att äta) att han ville ha rostade mackor. Snäll som jag är tog jag fram mackor från frysen, rostade och bredde.... Då hör jag en snäll röst säga "mamma, du kan ta dem". Yeah... Allt i onödan...igen.

Just nu sover han. Jag hoppas det håller i sig så han får sova hela natten...och vi med. Han behöver det. Förhoppningsvis är han bättre i morgon. Vi har fått sjukintyg för torsdag och fredag så försäkringskassan ska hålla sig nöjda. Besöket visade inget knas mer än att han har en infektion. Jag hoppas innerligt att han blir frisk snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar