lördag 12 januari 2013

Sömmerska för en dag eller två...

Lånade Jennies symaskin för någon dag sedan. Hade mååånga projekt att ta tag i. Har köpt nya gardiner till vardagsrum och sovrum. Dessa har jag nu sytt upp. Har även sytt om en duk i köket. Jacob har fått två olika gardiner sydda plus 3 "gardiner" till hans koja... Japp, här har maskinen gått varm. Fick lite extra tid att göra färdigt allt det här nu när det blev VAB i slutet på veckan.

Om vi börjar med Jacobs rum så lovade jag en bild på hans nya säng. Här kommer den. Vi ska försöka hitta nån mysig matta och lite kuddar att möblera kojan med. Inte helt fel att ha en liten myshörna att läsa nån bok i eller helt enkelt en koja att busa i :)


Toystorytyget var ett av de tyg jag nyligen köpte. Tyckte det var ett kul tyg till hans koja. Det blev även lite över så passade på att göra en gardin av det. Kan vara bra att ha att byta med.




















Egentligen var inte tanken att jag skulle sy en gardin med detta tyg utan nedan, ett svart tyg med stjärnor. Men men, nu har vi två..
Nedan gardin sydde jag idag när Tommy var flytthjälp. Jacob tyckte den var så fin så den skulle få hänga uppe och så fick det bli.



Kan rekomendera en sida som jag aldrig varit inne på tidigare. Företaget heter Rosahuset och finns HÄR. De har både metervara och färdigsydda gardiner. Upplevde inte dem dyrare än någon annan, däremot hade de sjukt snabb leverans. En dag. Allt var väldigt fint uppklippt och paketerat. Så pass att jag reagerade på det. Det kändes proffessionellt. Det var riktigt bra kvalitet på tygerna jag fick hem också. Jag är supernöjd!

Sovrumsgardinerna köpte jag färdigsydda på Ellos. Blev riktigt nöjd. Även dessa var superfina och i skön kvalitet. De är nästan lite snyggare i verkligheten än bilden nedan. Känns vår- och sommarfint nu :) Så bort med snön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar