onsdag 1 januari 2014

1 Januari 2014

Jaha, då har årets snabbaste dag passerat. Den dag man gör minst och minns minst... För visst är det så? Hur många roliga minnen eller inbokade möten har man den 1 januari? Hur många är uppe med tuppen eller lagar en god middag? Nej, 1 januari är det nya årets första och största vilodag :)

Här hemma var det sovmorgon efter en trevlig nyårsafton. Vi har faktiskt styrt upp lägenheten och tvättat bilen (inte normalt för en klassisk 1 januari, men ändå...) samt även hunnit med 1 januari-pizzan och några avsnitt av Bron. En bra dag helt enkelt.

I morgon, 2 januari, börjar det riktiga livet igen. Björnen kan inte ligga i ide längre. Back to work för mig samt tillbaka till en strikt plan för mitt sockerberoende. Japp, bara att börja om. Två år sedan sist. Varade 1,5 år, men nu är det skit igen. En gång missbrukare, alltid missbrukare. Eller vad är det man säger? Aja, låter kanske hårt, men jag erkänner att jag har ett problem. Efter ett halvårs undantag, ursäkter, lathet (you name it) så är det dags att ta tag i verkligheten igen. Nya halvårsmål och ny träningsmotivation. Känns faktiskt inspirerande. Nej, inga nyårslöften. Detta är mer allvar än så. Nyårslöften håller man ju aldrig. Nej, upp och hoppa. Inte skjuta på framtiden... :)

Ska ta tag i träningen redan denna vecka så jag kommer igång. Tror jag ska försöka varva gymmet med squashen tills det blir lite bättre uteväder. Det är svårt att komma iväg annars. Eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar