lördag 25 januari 2014

Bamse och tjuvstaden

Vilken dag. Vilken helg. Inte en minut ledigt. En lång to do lista att beta av i helgen. Lite kul har vi hunnit med idag. Medan Tommy fått äran att städa den enormt skitiga lägenheten gick jag och Jacob på bio. Vi såg Bamse och tjuvstaden. Jacob gillade den. Perfekt längd, fint gjord och bra barnvänlig handling. En fullträff.
Nästa film att se fram emot är Frost som kommer nästa vecka. Den verkar riktigt bra. typiskt min humor. Får se om den är lika bra som reklamen visar.


Efter bion var det hem om och byta om för att sedan åka på kalas. Nu har vi precis kommit hem och jag ska inte lyfta ett finger mer idag. 
Igår stod jag på kvällen och skurade alla hyllplan i kylen och torkade ur skåpet. Jag fick även strykt och lagt upp våra nya köksgardiner så nu hänger de fint. Ikväll blir det inga såna aktiviteter. Det får vänta tills i morgon då vi ska hjälpa S att flytta, byta lampa på bilen (massa meck då batteriet måste tas bort. Trångt o jäkligt) och förhoppningsvis tvätta den. Sedan får vi se hur mycket tid som finns kvar.

Nu; Det största äventyret och en påse godis. Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar