torsdag 30 januari 2014

Då var det Jacobs tur..

Vi har väntat på det ett par år nu och idag var tiden kommen. Vi anade ingenting i morse och jag märkte inget konstigt när jag hämtade honom heller. Däremot sa han ikväll att han hade ont på axeln. Han visade något som såg ut som ett jack. Jag undrade om han hade gått in i nåt på dagis, men det hade han inte.
Vid detta tillfälle var han på väg in i duschen. Han tog av kläderna och det var inte mycket mer med det, men sen när vi kom in i badrummet såg jag det. Han hade flera prickar över bröstet och överarmarna. Vattenkoppor!
Stackaren var dödstrött efter dagis igår och det var nog bara startskottet. Vi såg ingenting i morse när han klädde på sig så det måste ha blommat upp idag.
Det har funnits fall av sjukdomen på dagis i veckan och uppenbarligen har Jacob också varit smittad.

Även om det är tråkigt att vabba så är det skönt att få det nu. Vi har ju väntat på det ett tag. Hellre nu än när han går i skolan eller framåt våren då man vill vara ute. Så nu har vi några roliga dagar framför oss. Tjoohoo.
Det tråkiga var att jag bokade 5 biobiljetter till Frost på lördag med några av hans kompisar. Detta var hela 20 minuter innan jag såg prickarna. Typiskt. Dålig tajming också. Men men... Får be om återköp i morgon.

Jacob sken i alla fall upp som en sol när han skulle lägga sig ikväll. Det var då han förstod att han skulle få vara hemma från dagis i flera dagar. Tur han ser allt från den ljusa sidan :D

1 kommentar:

  1. Hoppas att han kryar på sig :)
    mys med lite mammatid o inget dagis :)

    SvaraRadera