måndag 7 oktober 2013

En riktig genomkörare

Måndag är lika med Squashdag. Det blev en ordentlig genomkörare idag. Pulsen på max. Många övningar. Tuffa matcher. Jobbig fys. Svettigt värre, men så jäkla kul. 
Jag gillar squashen. Det är en utmanande sport där du kan lägga ribban hur högt du vill. Det är jobbigt för hela kroppen, mentalt utmanande och går ruggigt snabbt. Gäller ha snabba och lätta fötter. Det är inte helt lätt att tänka klart när syran pulserar och bollen susar förbi. Det gäller spela smart.

Min största motståndare just nu är konditionen. Den är ett hinder och den slår till snabbt. Tänkte att jag ska försöka börja med lite intervallträning för att snabbt få resultat. 
Behöver ett par nya inomhusskor också. Har letat ett tag men inte hittat det jag vill ha. Sqush går snabbt, dvs många tvära stopp och svängar. De måste vara stabila men lätta. Dessutom måste de passa mina fötter. De jag har idag är inte optimala. De är lite för smala och har för dålig ventilation. De bränner sönder fötterna. Får se om jag kan hitta nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar