lördag 26 februari 2011

Lördag

Det var länge sedan jag bloggade nu. Jag har varit hes i snart tre dagar och tydligen har det även drabbat bloggen. Ork och lust har saknats. En annan orsak till uteblivna blogginlägg är tidsbrist. Ofta bloggar jag väl om kvällarna, men sista veckan har våra kvällar helt tillägnats processen "lägga Jacob". Phu! Nämnde tidigare att han inte var så sugen på att sova. Det har blivit värre! Det tar mellan 1-1,5 timme att få honom att somna och den tiden är en prövotid som heter duga för oss föräldrar.
Från och med idag har vi klubbat att han max får sova middag 30 minuter, så får vi se om det ger effekt. Målet är nog att ta bort middagsluren helt och hållet för han är fööööör pigg om dagarna. Han vill egentligen inte sova alls om han själv får bestämma, men vi ser ju att det fortfarande kanske behövs. Så nedtrappning får det bli och jag bara lääääängtar tills allt fungerar som vanligt igen.

Här ligger lille prinsen och snusar. Om 10 minuter ska jag få äran att ge igen för alla de morgnar han kommer in och säger "mamma, nej nanna mer nu" och "mamma upp". Jag ska ge igen för alla gånger jag inte ens får morna mig eller som täcket rycks av. Nu ska jag få väcka! Hahaha. *hämndlysten*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar