söndag 27 februari 2011

Schack matt

I lördags införde vi maximal middagslur på 30 minuter. Det är en trött liten krabat som vägrar inse sanningen när man väcker honom halv ett. Hans ögon vill bara stänga sig och han hoppas att man ska låta honom sova vidare. HA! No way. Payback! Varje morgon när han vaknar säger han knapast "söta lilla mamma, du ser så trött ut. Sov du vidare så ligger jag här och morgnar mig".
Vårt drag gav effekt direkt och jag hoppas det fungerar bra även på dagis i veckan. Två kvällar i rad har han nu somnat inom 5-15min.
Med det säger jag schack matt!

1 kommentar:

  1. Hahaha! :-) Vänj inte av honom helt med middagssovande för tidigt bara, som vi gjorde! (För då får man en unge som somnar klockan 18 om kvällarna och vägrar sova middag över huvud taget!)

    SvaraRadera