torsdag 3 februari 2011

Microsoft - vad går de för egentligen?

För ca ett år sedan fick jag problem med Live Messenger. Varje gång jag loggade in på mitt konto slängdes jag ut efter bara några sekunder. Jag hann ju aldrig mer än få en glimt av vem som var online eller om jag hade mail. Först trodde jag det var tillfälligt, men sedan insåg jag att det inte skulle lösa sig själv. I lite mer än 1 månad (!) felsökte jag med Microsoft.
Att felsöka med dem innebär att svara på MÅNGA frågor, många processer att genomföra, många filer som ska tas fram och mailas osv. Men all heder till dem som alltid är trevliga och svarar på mail dagligen.
Problemet löstes som sagt efter en månads tid då det konstaterades att det var ett programfel i den senast släppta versionen, dvs inget fel hos oss. Vid denna tidpunkt hade jag t.o.m hunnit skapa ett nytt mailkonto (i onödan). Men men, allt funkade igen...

Nu ca 1 år senare är vi i nästa felsökningsprocess med Microsoft. De släppte en ny version skapad för Windows 7. Guess what!? Skiten slutar fungera samma sekund jag laddar ner uppdateringen. Blir man trött eller?
Nu har vi felsökt i nästan två månader och det går längre och längre tid mellan deras svar. Jag har nog till och med börjat ge upp. Ska inte Microsoft klara av att hitta denna typ av fel? 2 månader liksom!! Vi kan inte vara de enda med detta fel. Det fungerade ju innan... Vi har kört testfiler och gjort allt de begärt. Jag trodde det satt välbetalda supersmarta tekniknördar där som kan allt om datorer. What to do?
Visst, jag är inte beroende av msn, men det är ett enkelt sätt för mig att hålla kontakt med min familj och dela bilder på Jacob. Samtidigt smidigt för mig att hålla kontakt med en del vänner då jag bojkottat Facebook som alla verkar besatta av.
Så, vad tror ni, är Microsoft att räkna med eller kan jag skrota msn redan nu?

3 kommentarer:

  1. Trodde inte folk använde MSN längre :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag gör :) Av just ovan anledning... Dessutom anser jag inte att msn skulle vara värre än att "hänga" på Facebook. Msn må vara ute, men Facebook... Nej tack!

    SvaraRadera
  3. Det jag menade var att folk alltid hängde på MSN tidigare och efterfrågade mailadresser så man kunde adda folk där,numera hör man aldrig talas om MSN längre.

    Sök i denna tråd så kanske ditt problem löser sig.
    https://www.flashback.org/t378454p386

    SvaraRadera