måndag 7 juli 2014

Äntligen sommar...igen!

Visst är det härligt. Spelar ingen roll att jag har en knapp vecka kvar på jobbet. Jag älskar sol och värme. Idag visade termometern inne i stan 27,5 grad när klockan var 18:20. Det är inte normalt på dessa breddgrader, men sååå välkommet!
Jacob hade sin sista dag på dagis i fredags. Kändes lite konstigt att lämna stället efter lite mer än 4 år. Han är dock redo för förskoleklass så det ska bli kul.


Tommy gick också på semester efter i fredags så grabbarna har varit på vift idag. Jacob älskar att cykla. Han har full koll på det mesta gällande balans och allmän cykelkontroll så vi kan ha honom lite mer i trafik nu. I lördags cyklade han och jag en runda på 4-5 kilometer. Det känns ändå relativt långt för en 5-åring med en oväxlad 16-tums. Han är så lycklig. han känner sig stor och duktig när vi cyklar tillsammans.
Idag cyklade han hela vägen upp till jobbet för att vinka utanför fönstren. Gulligt. Sedan fortsatte de cykelturen ut till Wämöparken och därifrån hela vägen hem. Det är en nätt liten runda på ca 8 kilometer!! Han cyklade hela vägen. Inget gnäll. Bara glädje och massa svett :)
Superduktig. Förstår inte hur han orkar. De där små benen går i ett.


När jag kom hem från jobbet var grillen igång och en kall cider stod på bordet ute på gården. Dags att fira grabbarnas semester och den återkommande sommaren. Underbart. 4 dagar kvar för mig...

2 kommentarer:

  1. Oj vad duktig han e!
    Kul att han gillar att cykla så mycket :)
    Jag ska ta premiärturen på min cykel idag, den ha stått orörd o två år tyvärr... Men idag ska de ske :)
    Hoppas att ni får en härlig semester! O att vi kanske ses till bröllopet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer, men först till festen efter. Hinner inte hem innan dess. Blir tufft, men vi siktar på Ronneby :)

      Radera