fredag 4 juli 2014

Träning


Förra fredagen sprang jag för första gången på väääldigt länge. Vet att jag sprungit en gång för lite mer än en månad sedan, men innan dess minns jag inte ens. Länge sedan! Jag har inte lyft ett finger på en månad och innan dess var det väldigt knapphänt med bara en timmes squash i veckan. Det har kommit massor av undantag och bortförklaringar, men nu så...
I lördags hade jag sjuk träningsvärk i låren. Antar att jag fick vad jag förtjänade. Är totalt otränad. På ruta noll...
Idag, en vecka senare tog jag samma runda igen. Fick slita på nytt. Den där negativa, icke peppande mentala gubben som följer med på hela rundan är inte rolig. Han gör allt för att bryta ner mig. Det är en kamp. Men det kändes lite, pytte lite, bättre idag och gick en minut snabbare.
Får se hur mycket träningsvärk som smyger på i morgon :)

4 kommentarer:

  1. Hej
    Jag ska till CWC Saltö på torsdag på ett löppass. Vet inte om det är på fotbollsplanen eller backe. Häng med om du vill. Deras löppass är kanonbra! ) veckor på dem gjorde att jag kunde springa 1 mil:)
    // Tina

    SvaraRadera
  2. Hmmm 9 veckor ska det stå:)
    // Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog tufft innan semestern, men hänger gärna med en annan gång. Har de ett nytt CWC på Saltö nu? eller har de lagt ner Lyckeby?

      Radera
  3. De finns på både Saltö och Lyckeby:)
    Säg till om ni vill hänga med, bättre ni skickar när ni vill träna. Jag hänger ju på vilken dag som helst:)
    Tina

    SvaraRadera