torsdag 31 juli 2014

Karlskrona stadslopp

Idag körde Skärgårdsfestivalen igång på allvar inne i stan. Den officiella invigningen är nu ikväll. Som ett startskott invigdes Karlskrona stadslopp med distanserna 5 respektive 10km. Tommy och Tina hade anmält sig och jag och Jacob fanns på plats och hejade.
En del löpare ställde upp i sina arbetskläder. Imponerande att se poliser iförda uniform samt brandmän med full brandmansutrustning i startfållan. Brandmännen hade även syrgastuber på ryggen som vägde 3,5kg. Phu! Härligt i detta sommarväder :)

Tommy gjorde sina 5km på 23,31 minuter. Ett personligt rekord. Snyggt jobbat! Såg stark och snabb ut i spåret. Jacob hoppade, hejade och klappade längs banan.

Tiden räckte till en 18e plats. Komiskt nog spöades han av en del barn i åldrarna 10-12 år. Det är sjukt vad bra de springer. Både flickor och pojkar... Jag är imponerad! Vinnaren i herrklassen sprang in på runt 17 minuter. Milen knäcktes på ca 32min.

2 kommentarer:

  1. Ooo duktigt gjort! Heja Tommy!! :)
    Men var var brossan? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tjatade på honom i våras att han skulle anmäla sig och springa med mig, men han bangade. Med tanke på hur mycket han tränar nu för tiden så var det kanske tur för mig. :)

    SvaraRadera